GrownUp Gold: Musik som butik

GrownUp Gold inviterer til tre workshopdage i december, hvor du fordyber dig i 3 forskellige, men sammenhængende emner indenfor dit musikervirke.

Få styrket din kunstneriske karriere med tre målrettede workshops, der giver dig praktiske værktøjer og værdifuld indsigt til at nå længere ud med din musik. På Branding/USP (Unique Selling Point)-workshoppen arbejder vi med at finde og formidle kernen i din identitet som kunstner, så du kan skabe en klar strategi og nå din målgruppe effektivt. På SoMe-workshoppen lærer du at bruge TikTok og Instagram til at skabe forbindelser med fans gennem autentisk og engagerende indhold, der når ud til flere uden, at det koster dig en krone. På Webdesign-workshoppen bliver du guidet til trin for trin at skabe en professionel hjemmeside, der afspejler dig og din kunst, ved hjælp af gratis og brugervenlige værktøjer som wordpress, canva og diverse plugins.


Datoer:

  • Torsdag den 12. december 2024: Branding/USP (Unique Selling Point): Hvordan skiller du dig ud fra mængden og finder frem til dit unikke kernebudskab i din kunst og musik? Underviser Stine Liebman. Tilmelding branding/ USP
  • Fredag den 13. december 2024: SoMe: Hvordan får du en masse nye følgere helt gratis samtidig med, at du er helt autentisk og ikke behøver at lave dansevideoer på TikTok? Underviser Frederikke Palmgren. Tilmelding SoMe.
  • Fredag den 20. december 2024: Webdesign: Hvordan designer du en fed musikerhjemmeside i WordPress – stort set gratis (det kræver et webhotel og et domæne). Underviser Stine Liebman. Tilmelding webdesign.

Alle dage fra kl. 9.30-14 inkl. frokost

Sted: Kodahuset, Lautrupsgade 9, 2100 Kbh Ø, 5. sal.

Praktisk: De tre events er gratis, men der er et begrænset antal pladser, så deltagelse kræver tilmelding. Alle dage byder vi på en lækker frokost undervejs. Alle interesserede Koda-medlemmer kan tilmelde sig. Kom i god tid, da du skal registreres i huset. det er muligt at få en parkeringstilladelse, hvis du kommer i bil. Netværket er støttet af Koda Kultur.

OBS: Når du har indsendt formularen med dit navn og din email, er du tilmeldt workshoppen – du modtager ikke nogen bekræftende mail. I ugen op til workshoppen modtager du til gengæld en mail med yderlige informationer.

Branding/USP workshop

På denne workshop arbejder vi med at finde ind til kernen i dit unikke kunstneriske budskab og værdisæt. Målet er at definere, hvad der gør dig unik som kunstner, og skabe en klar strategi for dit virke.

Gennem refleksionsøvelser og praktiske forretningsværktøjer får du hjælp til at specificere dine mål og ønsker, definere din målgruppe og skabe en effektiv strategi. Vi fokuserer på at identificere dine styrker, værdier og visioner, så du kan kommunikere dit budskab klart og effektivt.

Dette arbejde bliver et fundament, som du kan bruge til booking, sociale medier, PR-materiale og meget mere. Jo mere klart du har defineret, hvem du er som kunstner, og hvad der gør dig speciel, jo lettere er det at finde din målgruppe, lave PR og poste på SoMe.

Vi vil i workshoppen komme omkring følgende emner:

· Kernefortælling: Find ind til dit unikke budskab og de værdier, der definerer dig som kunstner.

· Mål & Strategi: Hvordan ser dine drømme og ønsker for din musikbutik ud, og hvad er din handlingsplan.

· Målgruppe: Definér, hvem din ideelle lytter og publikum er, så du bedre kan nå ud til dem.

· Vision & styrker: Hvordan er din langsigtede vision og hvordan skaber du en fornuftig balance i dit musikervirke.

Underviser: Stine Liebman

So-me workshop

Alle eksperter er enige om at TikTok og Instagram er essentielle for en musiker-karriere.

Men som musiker kan det være udfordrende at slå igennem samt vide, hvilken slags content man kan lave, der både føles autentisk for én selv og samtidig bringer nye fans med sig. Man behøver hverken være teenager, fashionabel eller perfekt koreograferet for at få sit budskab ud på TikTok – faktisk er det ofte fordelagtigt at være det modsatte. Dette kursus er for dig der er klar på at tage de sociale medier ved hornene, og bruge det allermest effektive værktøj overhovedet til at sprede din musik.

I workshoppen kommer vi omkring følgende emner:

  • Definition af din ideal-fan og kunstneridentitet
  • Sådan fungerer TikTok og Instagrams algoritme
  • Hooks – det vigtigste ved SoMe
  • Sådan laver du videoer der giver dig ægte fans
  • Aktion fremfor perfektion – post den video!
  • Eksempler på ineffektive videoer
  • Eksempler på effektive videoer
  • Derfor “flopper” din video

Underviser: Frederikke Palmgren

webdesign workshop

Denne hands-on workshop guider dig trin for trin til at skabe din egen hjemmeside – helt uden tekniske forudsætninger. Workshoppen er designet til begyndere og giver dig mulighed for at oprette en personlig og professionel gratis hjemmeside.

Workshoppen vil indeholde følgende emner:

  • Skabeloner og design: Du vil kunne vælge mellem forskellige skabeloner og kan personliggøre dit design.
  • Canva: Lær at tilpasse og redigere billeder til hjemmesiden i det gratis program.
  • Opbygning af sider i WordPress: Vi bruger kun gratis plugins som blandt andet:
    • Elementor Free
    • Astra Theme
    • Starter Template

Der er god tid til fordybelse i de kreative aspekter, hvor du kan arbejde med tekstforfatning, billedvalg og designopbygning.

Forudsætninger:

  • Et webhotel og domæne (købes på forhånd eller evt. på dagen)
  • Medbring laptop, oplader og evt. høretelefoner
  • Billeder og video skal du have med online

Bemærk: Der bliver udelukkende undervist i at designe hjemmesider i WordPress. Der undervises IKKE i andre webdesignprogrammer eller kodning.
Har du en hjemmeside i forvejen i et andet program, som trænger til opdatering, er du velkommen til at deltage i workshoppen og udnytte tiden med at få skrevet nye tekster etc.
Der kan bare ikke guides om webdesign eller hjælpeprogrammer.

Underviser: Stine Liebman

Om grown up gold

GrownUp Gold er et netværk med fokus på at kunne leve et langt bæredygtigt liv som musiker, sangskriver og artist samt på at skabe en større aldersdiversitet i musikbranchen.

GrownUp Gold afholder i samarbejde med Autor og Koda forskellige karrierefremmende netværksmøder for musikere, og deltager i musikpolitiske debatter både som arrangør og paneldeltager. Netværket er stiftet og drevet af Stine Liebman.

om stine liebman

Stine er uddannet rytmisk musiker fra SDMK i 2014 og har yderligere en efteruddannelse i digital markedsføring og projektledelse samt som coach og mentaltræner.

Udover at være musikalsk iværksætter har Stine sin egen virksomhed og har omfattende undervisningserfaring fra blandt andet musikskole og gymnasier. Som udøvende musiker fungerer Stine både som studie- og livemusiker og udgiver også musik i eget navn. De sidste par år har Stine coachet og mentaltrænet mange musikere og faciliteret forskellige netværksmøder og projekter, samt afholdt kurser, workshops og mentaltræningsforløb primært for musikere, soloselvstændige og iværksættere.

om Frederikke Palmgren

Frederikke laver musik under kunstnernavnet Fefe Life, og har med et budget på 0 kroner lavet content på sociale medier med en telefon og et lille stativ, der har resulteret i 85.000 nye følgere på Insta og 70.000 nye følgere på TikTok, samt 20.000 ekstra lyttere på Spotify. Hun er producer og sanger inden for den brasilianske genre bailefunk, og som uafhængig musiker har hun arbejdet målrettet for at opbygge en lytterskare. Frederikke har specialiseret sig i strategisk indholdsproduktion, fortælleteknik og målgruppeforståelse og bruger TikTok, selvom hun oprindeligt opfattede platformen som irrelevant for hendes aldersgruppe. Hendes arbejde med So-Me har banet vejen for koncertbookinger og kunstneriske samarbejdsmuligheder.

Koda Kultur 2021-logoet for støttepuljer.